Aankoop Basis

U heeft uw droomhuis zelf al gevonden?

BASIS biedt u een uitgebreid pakket van diensten. Bij BASIS heeft u zelf al enkele woningen bezocht en uw keuze gemaakt. Wij stappen op dat moment in en begeleiden u bij de volgende zaken:

  • Specialistisch vooronderzoek;
  • Waardebepaling en bepalen van de onderhandelingsstrategie;
  • Onderhandelingen;
  • Bouwtechnische keuring;
  • Juridische afwikkeling;

Specialistisch vooronderzoek

Het bepalen van de waarde begint met een bezoek aan de door u gekozen woning. Tijdens dit bezoek letten wij niet alleen op de (technische) staat waarin de woning verkeert, maar ook op de niet zichtbare zaken, zoals bijvoorbeeld de bodemgesteldheid, omgevingsfactoren en eventuele planologische ontwikkelingsplannen. Verder zullen wij ook alle relevante informatie beoordelen (eigendomsbewijs, documenten Vereniging van Eigenaren (VvE), splitsingsakte, etc.).

Waardebepaling / bepalen van de onderhandelingsstrategie

Nu uw woning bij ons bekend is, kunnen wij op basis van onze expertise en gedegen kennis van de lokale woningmarkt, de waarde van de woning bepalen. Waarbij wij onze mening ook zullen vergelijken met de resultaten van recente transacties in de directe omgeving. Samen met u bepalen wij vervolgens de onderhandelingsstrategie.

Onderhandelingen

Wij voeren namens u de onderhandelingen. Vanzelfsprekend bespreken wij ieder voorstel (bod) met u. Wij bepalen samen met u de strategie en houden u bij iedere stap op de hoogte. Met als doel uiteraard een optimaal resultaat!

Bouwtechnische keuring

U wilt na de aankoop van uw droomhuis niet geconfronteerd worden met achterstallig onderhoud of technische gebreken. Wij laten de woning technisch keuren door een erkend bouwtechnisch inspecteur. Deze zal een onderbouwd rapport uitbrengen over de direct te verwachten kosten en de kosten op de langere termijn. Opdat u volledig op de hoogte bent van de technische conditie van uw nieuwe woning!

Juridische afwikkeling

Na een succesvolle onderhandeling volgt het opstellen van de koopovereenkomst. Deze wordt door de verkopende makelaar opgemaakt. Wij zullen deze koopovereenkomst samen beoordelen en eventueel commentaar bij de verkopende makelaar bekend maken. Na de ondertekening zal de koopovereenkomst naar de notaris worden verstuurd, welke zal zorgdragen voor de juridische overdracht. Wij begeleiden u tot en met de notariële overdracht.

Nazorg

Heeft u na afloop nog vragen? Uiteraard kunt u ook na de overdracht nog bij ons terecht. Dit geldt overigens ook voor de verkoper van uw woning.

Welke kosten zijn er verbonden aan de BASIS aankoopbegeleiding?


De kosten welke aan het BASIS pakket verbonden zijn, bestaan uit een vast tarief en een prestatietarief (met een minimum van € 1.750,00 inclusief BTW).

Het vaste tarief bedraagt € 1.000,00 inclusief BTW.
Het prestatietarief bedraagt 10% over het verschil tussen de vraagprijs (op het moment van het verstrekken van de opdracht) en de uiteindelijke koopsom, ofwel 10% over de besparing welke wij voor u hebben weten te bereiken!

De kosten welke verbonden zijn aan de bouwtechnische keuring zijn inbegrepen in bovenstaand vaste tarief.

U bent bovenstaande vergoeding verschuldigd op het moment van de overdracht van de woning. U betaalt ons bovenstaande tarieven dus alleen als u de woning daadwerkelijk heeft aangekocht!

Voor iedere woning waarbij u ons advies vraagt welke niet daadwerkelijk wordt gekocht brengen wij € 100,00 inclusief BTW in rekening. Negatief advies is immers ook advies!

Stel hier uw vraag

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Sorry, we kunnen helaas niet met zekerheid vaststellen of je een mens of een geautomatiseerde bot/spammer bent. Hierdoor kunnen we het formulier dat je hebt ingevuld niet verzenden. Probeer het opnieuw of neem direct contact op met de makelaar via e-mail.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms